BEN ASHAARI : CINTA MONYETKU

MASA : 1530 hours
TEMPAT : depan laptop
MOOD : blurr + agak konpius
(ada la kot mana-mana wayar tercabut nih..ahahah)


hallo...segmen abg ben kali nihh cintan cintun la sikit...heeee cinta monyet la pulak...ahaks

asyik rewind je kita kan kan...al maklumlah sekarang dah tak sekolah,so kena la perah otak nih ingat balik zaman kegemilangan dulu...cewahh...

biasalah masa budak-budak dulu suka la kita bila kena "kenen-kenen" dengan sesiapa yang kita minat kan..heee

kamus dwibahasa : kenen-kenen bermaksud gosip-gosip la

 kisah ni bukan pasal fara yang minat orang tapi orang yang minat fara 
senyap-senyap okeh..heee zaman kanak-kanak punya pasal lahh
walaupun saya sangat serebeh + kusut masai

cerita ni masa darjah enam, al kisah dua orang lelaki meminati saya lah..adoii sapalah maknusia itu
seorang "tough" dan seorang "kurus"
lawan kata..huuu

yang pertama tuh, tak adalah cerita yang best sangat dengan dia....
yang second nihh adala sikit kisah lawak dengan dia..

-----------------------------------------------------------------------------------------
hari itu, merupakan hari-hari terakhir persekolahan...bermakna dah nak habis persekolahan aku sebagai pelajar sekolah rendah..jadi kami semua melepak sahaja kat mana-mana sahaja...keputusan UPSR akan diumumkan tak lama lagi...

AKU adalah Nurul Farahin Bt Mohd Shuhaimi, pelajar 6 Bestari, seorang pengawas sekolah dan sangat la suka menyembang sahaja..

Pada masa itu, kalau tak salah aku di dewan dengan rakan-rakanku menyembang 
ape yang kitaorang sembang pun tak tau la...bla bla bla..
Dan tiba-tiba ada budak lelaki kelas ku memanggil aku...
Kemudian dia cakap ala-ala macam nihh

Orang suruhan : Weh aku nak tangkap gambar kau ...
Aku : Apasal pulak...Siapa nak?
Orang suruhan : I..
Aku : Tak nak la aku....

Kemudian aku pun berlari-lari....blah la dari situ...Eiii tak naklahh weii....

TAPI
bila aku pandang belakang orang suruhan tu kejar aku....
adoiiii dalam hati aku berkata "Mati lah aku camni.."
Aku pun ambik langkah 1000 la....kitaorang macam main aci kejar pulak
gila penat kott nak larikan diri nihh...Nekad betul budak nihhh...Geram kot kat dia...aishhhh

Tengah-tengah lari tu, aku ternampak kawan aku kat satu tempat yang ada bumbung tu (macam foyer la)
aku pun pegi menyembang dengan dia untuk mengelakkan dari orang suruhan tu
haiyyaaa manyak senang
dia tak berani la dekat...hahahaha

then bila cukup je masa nak balek iaitu pukul 1 tepat, aku pun cepat-cepat la balik
haaaaa
so aku terselamat okeh

hari-hari berikutnya mungkinkah macam tu jugak?? 
penat la nak lari-lari nih...mak aihhh
-----------------------------------------------------------------------------------------

cerita ini tidak lah terlalu tepat....fara xingat sangat la kisah tu..heee.
pengajaran nak bagi kat korang...
kalau pun minat kat orang, janganlah buat sampai dia rimas pulak yerr...
haahaha

bila sebut pasal hati haruslah kita berhati-hati dan jangan sampai kita menyakiti hati yang tak bersalah pulak okeh
minat nak join?
DI SINI okeh

until then-----

16 comments:

Qaseh dalia adelia said...

haha main lari2 pulak ye..mcm hindustani hey.. tp xsuka jugak org nak amek2 gmbar ni kan

farasakura said...

@Qaseh dalia adelia tu la psl
banyak penat...wuhuu

Matika said...

hai..
salam perkenalan..
kita sama2 dah join segmen abg ben.

FaKArePa!n said...

singgah dari segmen ben ashaari.. wah cinta UPSR ni.. hehe

Abhamz said...

salam, suka baca kisah cinta monyet anda....tahniah krn dipilih dlm segemen En Ben.

farasakura said...

@Matika hi !

farasakura said...

@FaKArePa!n heee cinta tak terbalas la tuhh XD

farasakura said...

@Abhamz thanx yerr :)

❤zulaikha.afifah❤ said...

bile mase jadi cam ni ?? ooo . x story kat aku ! teringat lak cite ak n apiz . hahahaha

farasakura said...

@❤zulaikha.afifah❤haha cerita lme tuhhh

farasakura said...

@Abhamz thanx yerr :)

farasakura said...

@Matika hi !

FaKArePa!n said...

singgah dari segmen ben ashaari.. wah cinta UPSR ni.. hehe

farasakura said...

@FaKArePa!n heee cinta tak terbalas la tuhh XD

farasakura said...

@Qaseh dalia adelia tu la psl
banyak penat...wuhuu

farasakura said...

@❤zulaikha.afifah❤haha cerita lme tuhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...