budak-budak zaman sekarang!

hi semua!
rasa macam da lama xupdate entry
dalam sehari jugak
hahaha
semalam tido rumah mak sedara so kebusy-an jaga kenit tu la
mengamuk aja =,=
penat owhh

ni nak cerita sikit la kot pasal budak zaman sekarang
haaaa jangan salah anggap pulak
ni bukan pasal macam mat rempit ke les ke gay ke
ni pasal budak-budak kecil nih

korang perasan tak something?
haaa cuba teka apa dia

budak kecik-kecik nih semua tembam-tembam
dalam kata lain chubby, gemuk atau berisi
makan apa agaknye eh diorang ni
kecik-kecik da gebu cam tu
termasuklah adik ku

nasib la comel yer
hehehe
sedap jugak mata memandang
dengan pipi labuh tu
tambah pulak hyper active beno
comel kott
geramnyerrrrr
tapi sekarang ni
bila dah makin besar diorang dah didedahkan dgn gadget-gadget elektronik
contoh : handset + laptop
bukan nak jelez ke ape..tapii 
boleh pulak budak 5 tahun da di bagi handset
 dia ada orang ke nak cal?
kawan? mak? ayah? atuk?
haishhh tunggu la besar dulu 
 jangan terlalu dimanjakan dengan benda-benda macam tu
budak zaman sekarang da kurang rasa apa erti main permainan tradisional
contoh : galah panjang, ting ting
kalau tanya, mesti diorang tak tau
yang diorang tahu, skateboard, kereta control bla bla bla..
 seriously main permainan tradisional lagi best kot
dulu time darjah 6, main dengan kawan-kawan
memang best la
sampai sekarang dapat ingat kot saat-saat tuh

they're addicted with it :(
 fara pun tak tau la kan..
semua ni terpulang kepada cara ibu bapa didik anak-anak
bapak borek, anak rintik yer
ingat tuhh
until then-------

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...