Peristiwa Jumaat yang menarik ! Sila Baca ! Sangat Penting :)

salam semua ...selamat pagi yer...hari ini hari JUMAAT..hari yang paling istimewa kepada orang Islam terutamanya..Banyak peristiwa yang berlaku pada hari Jumaat... Dan sebagai ingatan, KIAMAT pun hari Jumaat ye.. Cuma kita tak pasti bila... Jangan cepat melatah dengan apa yang orang sekeliling kata.. Percaya la pada diri sendiri...

Heee dah macam motivasi pagi juga tapi versi blog ..yeah....ok pesanan kepada semua..hati-hati di jalan raya dan pandulah dengan cermat ...Kepada lelaki..Jangan lupa solat jumaat tau...

Eh fara teringat somehthing...Dulu masa masa fara Form 5, fara nak pegi perlawanan hoki dengan satu tempat ni lah yang bernama X (bukan nama sebenar)... Hari tu adalah hari Jumaat..so memang la konpem-konpem lelaki kena pergi masjid.. Kitaorang berhenti la dekat-dekat masjid sebab pakcik yang bawa van kena la pergi sembahyang kan ...Kami semua lepak kan kedai makan kat situ...Apa lagi makan la sekali...

Satu kejadian yang menyedihkan kitaorang.....Rasa macam bengang je ...
Sekumpulan lelaki sedang melepak kat taman permainan... Sebelah tu masjid je bang oi.... Yang menariknya, habis je sembahyang Jumaat tu selesai, laju je diaorang nak balik... Fara terfikir, apalah nasib ibu bapa diaorang kelak bila dah takde kat dunia ni dapat anak macam tu.. Mati-mati percaya anak dia pergi sembahyang, padahal Nauzubillah...Minta dijauhkan kita semua..

Pesanan kepada semua blogger : jangan ikut perangai itu tau....dah la dapat dosa tak prgi sembahyang..dapat dosa tipu mak ayah lagi..macam-macam ar....harap-harap dijauhkan...

UNTIL THEN----

1 comment:

Ina said...

semuanya dugaan...kenkadang bila mak bapak ajar bebaik..anak-anak tu plak yang memang lahiriah dah perangai cam gitu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...