saya cakap non-stop dan laju ?

haloo...alamak! betul ke ? serius ke? hahaha mungkin la kot....
kalau bagi peluang fara nak cakap, konpem xberhenti-henti...
mulut ni xboleh nak tutup pulak
haaa bukan mulut murai yer, tapi fara memang suka bercakap
sampai penat nak dengar fara ni cakap

alih-alih, diaorang tanya fara...tak penat ke cakap ? *winks 

incik google


korang agak kalau fara masuk pertandingan banyak bercakap ada can nak menang tak?jadi juara pun takpe...hahaha kalau korang ada nampak pertandingan tu, cepat-cepat kasi tau

tapi kadang-kadang tu banyak cakap pun tak guna jugak kan...
takut ada pulak tersalah cakap..so sebelum nak cakap tu kena la fikir dulu
korang agak kan dalam dunia ni berapa ramai orang yang fikir dulu baru cakap..cuba kira kalau dalam 1000 tu fara agak, sorang pun belum tentu tau..termasuklah cik fara nih
tapi bila fikir kan balik kan, macam mana agaknya nak fikir dulu baru bercakap...
jadi lambat la pulak yer nak cakap..

tapi menggunakan moto "biar lambat asal selamat"
kalau kita analisa balik, kalau lah kita berfikir dahulu sebelum bercakap
banyak la perkara yang kita dapat elak..antaranya gaduh dengan orang + mulut murai nihh
haaaa betul tak?

selalunya orang mesti cakap perempuan suka pot pet pot pet...ewah-ewah ingat kaum lelaki tak ada ke yang macam tu...ada tau.....korang penah jumpa tak atau pun itu diri korang sendiri

haaa so jangan la kita salah-menyalahkan bila bab macam nih ok

bak kata nabil
lu ada mulut lu diam
lu ada otak lu piki

jadi cuba-cuba la kita sama-sama praktikkan amalan berfikir sebelum bercakap
jangan cakap melulu pulak, banyak padahnya okey kawan-kawan :)

amaran : nasihat ini untuk diri sendiri jugak!

jangan lupa
tolong undi fara :)
http://belogcikjan.blogspot.com/
kat belah kanan ada poll untuk undi
heee tq

until then----

3 comments:

nelly said...

haha .
samalah kita
=)

EZAN IDMA said...

same lah kite. hee ;p

EZAN IDMA said...

same lah kite. hee ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...