--> Bila putus cinta, kita .......

Tak semua orang akan ada pengalaman putus cinta.Cinta itu universal. Cinta itu pelbagai. Cinta itu indah kalau kita bahagia dengannya. Tapi pasti pahit bercampur kelat kalau kita kehilangannya.


Mungkin ramai yang pernah rasa, apa rasanya bila putus cinta. Tak kisah lelaki atau perempuan, rasanya tetap sama tetapi kaum hawa lebih mudah untuk menunjukkan kekecewaannya berbanding kaum adam. Kaum adam lebih suka menyepi dan tidak berkata apa-apa.

Perempuan,
Bila kita putus cinta anda akan .............

1. Menangis


2. Mencari bff untuk meluahkan perasaan

3. Hati terluka tapi sukar untuk melupakannya

4. Menulis diari

5. Termenung sorang-sorang

6. Teringat-ingat lagi si 'dia' dan berfikir tiada siapa yang boleh menggantikannya

Lelaki,
Bila kita putus cinta anda akan .............

1. Buat-buat cool sedangkan dalam hati menangis

2.  Cari yang lain

3. Jadikan yang lama sebagai kawan

4. Melupakan yang lama

5. Merokok/ Buat perkara yang berfaedah

Kalau kita lihat, itu semua tak mustahil sama ada lelaki atau perempuan. Tak mustahil untuk lelaki di tempat perempuan atau perempuan di tempat lelaki. Lelaki juga ada je yang menangis bila putus cinta.

Namun bila kita kehilangan sesuatu atau seseorang yang kita sayang, ingatlah masih ada lagi yang menyayangi. Dam kepada semua, kalau korang nampak kawan korang sedang bersedih, cubalah untuk buat dia gembira.

Sesiapa yang pernah putus cinta pasti tahu betapa sakitnya rasa sekiranya ditinggalkan. Namun banyak benda yang korang boleh buat untuk hilangkan rasa itu.

Perkara yang boleh dibuat setelah putus cinta.....

1. Tenangkan diri
2. Cari kawan yang boleh membantu memberi semangat
3. Elakkan dari melakukan sesuatu yang tak waras
4. Menangislah kerana mungkin boleh melegakan anda
5. Cuba mulakan hidup baru

Hati adalah sesuatu yang sukar untuk kita jangka. Perasaan bukanlah sesuatu yang senang diduga. Sukar untuk mengawal keduanya namun semua itu bergantung kepada fikiran kita sendiri. Kalau buruklah fikiran kita, maka buruklah tindakannya. Hidup anda amat bernilai dan janganlah sia-siakan

salam sayang
~farasakura~

15 comments:

ROROI said...

lelaki n pompuan: tuka status fb kepada SINGLE...pastu bila org tnya,,ckp XDA JODOH...kn3?

Qaseh dalia adelia said...

hihi putus cinta ..betul2

syaimz said...

siapa nak clash dgn aku? haha

nelly said...

Orang kata jangan menangis sebb lelaki ..nanti kita lemah ,..

farasakura said...

@ROROI hahaha siap ckp ble boleh kapel XD

farasakura said...

@Qaseh dalia adelia heee penah ke ?

farasakura said...

@syaimz amboi syaimz..hahaha perasan macho eh..hahaha

farasakura said...

@nelly heeee memang la..tp kdg2 xkn just pendam je..kne dilepaskan jugak kesedihan tu dgn menangis :)
tp bukan nangis lebih2 laa..hee

❤zulaikha.afifah❤ said...

thanx farah . hukhuk . memang aku rasa semua tuh . aaaaa

farasakura said...

@❤zulaikha.afifah❤ sabar ye dear :)

Dalam Percubaan said...
This comment has been removed by the author.
Aq Lelaki Single Selamanya.... said...

1 perkara ag, bila kita ajak dia cauple smula.. msti dia ckp... kalau ada jodoh ada la, kalau xde xlh nk buat ppe... tpi kdng-kdng... wase cm gila pun ada... senang jr yea ckp, awk cri la owg lain... hampeh bila dengar ayat ni...

farasakura said...

@Aq Lelaki Single Selamanya....tu laaa kan..aishhh jgn la bg org hrpn =,=

farasakura said...

@Aq Lelaki Single Selamanya....tu laaa kan..aishhh jgn la bg org hrpn =,=

farasakura said...

@❤zulaikha.afifah❤ sabar ye dear :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...