menu hari ni --> Belalang goreng masak kicap

Ini bukan kisah nujum pak belalang yer tetapi kisah belalang anaknya yang bakal dimakan oleh manusia.. Hahaha generasi belalang susah nak pupus sebab merata-rata ada..

Fakta atau auta : Boleh ke makan belalang ? Boleh ke ustaz dan ustazah ?

Menurut kamus makanan edisi ke 10000 terbitan farasakura sdn. bhd., belalang dimakan oleh rakyat Malaysia. Serius ke kau ni... Jangan main-main laaa.. Betul la..

So hari ni, farasakura nak bagi menu terbaik dan paling murah untuk korang makan.. Hahaha kena keluar kos sikit je k..

Bahan-bahan yang diperlukan :
1. Belalang (ikut suka la nak banyak mana, kalau sikit sangat xkenyang pulak nanti,hikhik)
2. Minyak masak
3. Bawang besar (1)


Cara-caranya :
1. Panaskan kuali, letak minyak sesuka hati
2. Bila minyak dah panas, masukkan bawang
3. Goreng bawang sampai naik bau, jangan bau hangus sudahh ok
4. Masukkan belalang yang korang dah tangkap
5. Goreng sampai garing -yumyumyum

Haaa dah siap... Amacam ? Kalau nak umpphh lagi, korang makan nasi putih campur kicap campur belalang. Sedap ke ??
Actually farasakura pun xpenah cuba, xsanggup pulak nak makanan belalang ni.. Kalau ayam xpe la..hahaha tapi rasanya ramai pernah makan kan, so kongsi la pengalaman korang kat sini okey :)

17 comments:

KUCING rilek said...

masak lomak pon sodap!

KUCING rilek said...

masak lomak pon sodap!

Golden Rose said...

sedap ni....tapi mana nak p tangkap belalang besar2 mcm tu?

farasakura said...

@KUCING rilek haaa ko penah mkn ke??? XD

farasakura said...

@Golden Rose penah mkn yer ?? hehehe xtau laa nk cari mne besar gedabak mcm tu..;D

.:rizaL:. said...

penah mkn belalang kucing. lawat la blog i plak hehe

Ila said...

akak tak pernah lah mkn plak...hehee

b a m b a m ' s said...

uishhhhh...mcm sedap..macam jek lar..tp x rasa kannn..hehehe

farasakura said...

@.:rizaL:. belalang kucing pun ade eh??hahaha

farasakura said...

@Ila akk cuba la..nnti klu sedap, akk bgtau saye.. hehehe

farasakura said...

@b a m b a m ' s hahaha try larr dulu ;)

Nier Zecter said...

hanya ayam di hati ku..haha
sedap ke belalang? nnti makan jd belalang plak.hahaha

farasakura said...

@Nier Zecter hahaha klu makan belalang jadi belalang, so kita yang makan ayam ni , xjadi ayam ke ?? =,=

farasakura said...

@Golden Rose penah mkn yer ?? hehehe xtau laa nk cari mne besar gedabak mcm tu..;D

Golden Rose said...

sedap ni....tapi mana nak p tangkap belalang besar2 mcm tu?

.:rizaL:. said...

penah mkn belalang kucing. lawat la blog i plak hehe

farasakura said...

@KUCING rilek haaa ko penah mkn ke??? XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...