Rahsia Potong Kuku dan Jari telunjuk Tangan Kanan

Salam alaik blogger ♥...

Semalam farasakura dengar radio IKIM dan macam ceramah rasanya pasal cara kepit kuku yang betul.. Seriously sangat penting kat kita sebagai umat Islam dan ni salah satu sunnah Rasulullah kepada kita umatnya, so xrugi kita amalkannya okey ☺

Ok.. Sebelum tu farasakura nak tanya kuku jari mana yang kita kena potong dulu ? Haaa mesti banyak jawapan yang terngiang-ngiang kat fikiran korang kan. Kalau buat forum ni, banyak jawapan yang muncul kan... So farasakura nak bagi jawapan.. Haaaa


Jari telunjuk tangan kanan !
Fakta dan sebab musabab kenapa jari itu terpilih...
Jari telunjuk tangan kanan, urat sarafnya bersambung terus kepada hati dan jantung. Dan sebab itulah apabila kita tahiyat akhir dan takhiyat awal, apabila sampai bermula ayat, ASHHADU ALLA ILAHA ILLALLAH, WA ASHHADU ANNA MUHAMMADARRASULLULLAH, kita angkat mengangkat jari telunjuk, dan perkataan yang kita sebut itu, akan sampai terus kepada hati dan jantung kita. Haaa ajaib kan... 

Hati kita akan berbisik, Tiada Tuhan Selain Allah, dan Nabi Muhammad Pesuruh Allah

Mungkin ada yang tahu, tapi pasti ada yang masih tidak tahu. so farasakura nak kongsi ilmu yang farasakura dapat, InsyaAllah bermanfaat kepada semua ☺ 

p/s : Banyak lagi keajaiban ayat-ayat Allah yang kita sendiri tak tahu. Jadi marilah kita cuba untuk mengkaji bersama-sama☺

11 comments:

Amirchip said...

owhhhh..
nice info..

syazwanizul said...

Subhanallah! Setiap yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya.

Thanks for sharing :)

bun said...

setiap yang Allah dan rasul suruh pasti ade hikmahnye

farasakura said...

@Amirchip ;)

farasakura said...

@syazwanizul pleasure dear ;D

farasakura said...

@bun yup...XD

Farah said...

Oh, baru tahu..
selama ni farah mula dari jari kelingking sampai ke ibu jari je..

farasakura said...

@Farah haaaa jgn lupe ikt yerrr :D

farasakura said...

@Farah haaaa jgn lupe ikt yerrr :D

syazwanizul said...

Subhanallah! Setiap yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya.

Thanks for sharing :)

Amirchip said...

owhhhh..
nice info..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...